Monday, September 7, 2009

5-star LOL MOVIE

schadenfreude the crispy garnish that tastes just like its name



Whew! This movie just made my day.

It's easier to make people cry than to make them cry out of laughter. Dramatic movies can easily trigger the in-depth emotional burdens of a man. On the other hand, comedy movies emphasize humor, but it's pretty hard to set off mirth because of the effin' problems and yoke embedded in man's emotional state. Thereforae, it takes a lot of guts and genuine style for a comedy movie to hit a wave. But on the lighter side, Filipinos are considered as one of the happiest people on earth so despite the turmoil, we still able to laugh out loud, even just in movies.

So talking about movies, Kimmy Dora (kambal sa kiyime), just made my day. It’s been a long time that I’ve been longing to have a long laugh with giggles and Eugene Domingo made this to happen. She plays a double role of twins Kimmy and Dora, which are the extreme of each other. Kimmy as the domineering, pride-flaunting, workaholic, but loveless animal, while Dora as dumb (nah, just slow), retarded (nah, just late bloomer) loser, but has the love that Kimmy dreamed of.

Imma not tell the whole plot, just watch the movie for you to experience the laughter that I’ve been asking for. KUDOS for Eugene!



34 comments:

I am Xprosaic said...

Naks! libre naman... kahit yang movie lang na yan... jejejejeje

I am Xprosaic said...

based! jejejejeje

sunny said...

loko.wahahaha for sure napanuod mo n yan xprosiac, kaw pa, adik!lol

I am Xprosaic said...

Di kasi ako mahilig manood ng sine pero kung may manlilibre magiging free ang sked ko niyan... jejejejjeje

sunny said...

wahaha! lage nmn ata free sked mo,,,sige sagot ko sine sagot mo pagkain, un heavy.wahahaha!

I am Xprosaic said...

No problem jan! ako pa! jejejejejje... basta ikaw bitbit ah... jejejejeje

I am Xprosaic said...

Naks! dami mo na rin palang nakukuhang interesting pix ah... ako kasi for pewrsonal consumption lang mga pix ko... pero ok na ako sa mga kuha ko... jejejejjeje

I am Xprosaic said...

ikaw kumuha nung lahat ng pix?! naks! talented ka pala ah... jijijijiji... burger naman jan! jijijijiji

spiky said...

buti naman hindi mo ikinukwento...hindi pa kasi yan palabas sa Legazpi.

sunny said...

@ xprosiac, uu noon pa yun...

@ spiky, kala ko nationwide un showing nun....nakaamiss dyan sa bicol mgsine kasi me double,hehehehe!

spiky said...

hindi pa gaisano...malamang sa SM Naga.

chubskulit said...

Nahiling ko nga si trailer kaini, magayun talaga... Sowi I miss speaking bicol lingo lol..

Marveling Memories
Etcetera Etcetera
Spice up your LIFE!
Obstacles & Glories
Sailing through Life

I am Xprosaic said...

Hindi ako tulog... busy lang at may kausap sa fone... jejejejejeje

genial ™ said...

hey.. just dropping by in blogwalking :)
greetings from Jakarta Indonesia :)

Herbs D. said...

ridiculous. i dunno why but people just kept on laughing like apeshit inside the theater kahit sobrang babaw lang.

is it just me or talagang mababa lang sense of humor ng mga tao lately. had to leave after 45 minutes of watching the movie, it was all too predictable.

sunny said...

@ herbs, ahahaha buddy, it's with you,lol loosen up...ure kinda rigid with ur life...i primarily watched the movie to experience lol, rofl,lmao etc...i dont care a shit about the plot or to whatever journalistic standards you may state...and wakey wakey buddy, dont expect cinematographic 5-star hooray, sa title pa lang, u shud have used ur gray matter, nasayang lang pera mo pinbili mo n lang sana ng tinapay,lol...

but for people wuz fedup of being over-logical and rational,lol...this kind of movie is a smash...

and last point, i laugh out loud like a monkey's dung inside the cinema and u know what it felt so good....grins!

many thanks!

sunny said...

@ genial, many thanks for the visit!!!!!!!

kg said...

i've always found eugene domingo to be funny. kahit nung sidekick pa lang sya ni ai-ai. nice to know she has her own movie na! :)

Herbs D. said...

eek. hahaha. you dont really have to be rational. thing is, my friend payed for it so i didnt waste any money.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&& jologs lang talaga yung film.

Meryl (proud pinay) said...

mukhang marami ang nagssabing nakakatawa nga ito...ayon sa nababasa ko sa mga bloggers...

pero may naabasa ako na post ng isang blogger...ayaw daw nya manood ng movie na ito dahil di nya nagustuhan ang sagod ng bida sa movie na ito doon sa interview ni jessica soho...

pero di nga naman masyado maganda un dating ng sagot nya doon.

enjoy said...

sa trailer pa lang natatawa na ko. gusto yan si eugene kasi walang ka-effort effort ang pagpapatawa niya. unfortunately di ko mapapanood yan dahil di naman ipapalabas yan dito sa SG. pwede pang mamirata na lang muna? :)

salamat sa pagbisita mo sa blog ko :)

the geek said...

make it a 7-star movie. hehehe

panalo si eugene.

I am Xprosaic said...

naks! ngayon alam ko na... sa tuwing ganitong oras ang pasukan natin sa classroom... jejejejjejeje

I am Xprosaic said...

Kaso late ako ngayon eh... jijijijij... nagquickie pa kasi... jowk! nagquickie lang sa pagkain at namasyal muna... jijijijiji

sunny said...

@ kg, agree kahit sidekick pa lang sya eh me banat na tlga,hehehehehe

@ herbs, whatever!lol

@ meryl, yup thumbs up pero havent heart about that interview, matignan nga...

@ enjoy, hanap ako at pasahan kita,lol

@ geek, panalo nga,hahahaha

sunny said...

@ xprosiac...you are a certified addict! bwahahahahaha! peace out

I am Xprosaic said...

Pakopya nga muna sa assignment kasi naman di ko natapos kaya lagi akong nagkacutclass ngayon... pansin mo?! ikaw magkacut class ka rin ba muna? o early out ka? jijijijiji

sunny said...

ahahaha adik! uwo out ng maag kasi bobongga,lol..wahahahaha! peace out people!

Kosa said...

pagkatapos ng mahabang conversation, parang nahihiya akong makisingit at magkomento..lols

KORKI said...

wahahah napanuod ko yan feel goog movie palakpakan ang tao pagkatapos ... :)


ako si korki

patola said...

maganda?!!! ahahaha.. parang ang korni kasi pero since sinabi mo na maganda, yayayain ko mga friends ko.. nood din kami sa SM.. hehehe

manik_reigun said...

wasak at masaya ang movie na to!

sheng said...

Marami nga akong good reviews with this movie.

holydivine81 said...

i love this movie,,, just in case your so down in your life and you just want to end it try watching this movie first and youll just go crazy!!!